Hjem » Branding, Marketing, Salg

QR-kode som kun virker på et bestemt tidspunkt

Skrevet af den 3. maj 2012 – 16:39Én Kommentar

Emart står bag denne smarte QR-kode i 3D, som kun virker i et bestemt tidsrum på dagen. Nemlig, når solen rammer helt rigtigt, så de rette skygge danner koden.

Mere information om QR-koden fra Emart:

Emart er en af de største forhandlere i Korea, og for at øge salget i frokostpausen, har de fået udviklet en speciel tredimensional QR-kode, der kun virker i tidsrummet 12-13 hver dag.

Det sker ved at sollyset kaster en skygge på QR-koden, så den bliver aktiveret. Alle dem, som scannede koden, modtog en rabatkode på 25 %, som enten kunne indløses i en fysisk butik eller via deres e-handelsside på mobilen.

Kampagnen har de valgt at kalde “Sunny Sale”.

Emart oplevede en fordobling af salget i nogle af deres butikker som følge af dette tiltag.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Én Kommentar »

  • Emil Verdoes siger:

    Interessant koncept, sjov måde at tiltrække kunder på i mindre aktive perioder.

    Dog mener jeg brugen af QR koder i markedsføringen her kunne gøres meget mere optimalt og innovativt.

    Folk skal selvfølgelig i alle timer på døgnet kunne skanne QR koden. Når folk så skanner QR koden skal de så blive fortalt at de kan indløse QR koden mellem 12-13.

    På den måde går man ikke glip af potientielle kunder der ikke lige kommer forbi reklamen mellem 12-13.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Skriv en kommentar!

Vær sød. Ordentligt sprog. Hold dig til topic. Ingen spam.